Újabb segítséget kapott a nagyhalászi Csuha Antal Baptista Általános Iskola új fenntartójától, a Baptista Szeretetszolgálattól, a tavaszi és nyári ingyenes kirándulások, nyaralások, a szegény családok életét megkönnyítő adományok, és az önkormányzat üzemeltetésében lévő műfüves futballpálya négymillió forintos támogatásán felül.
A Baptista Pedagógiai Intézet ugyanis több mint 10 ezer könyvet adományozott az iskolának, teljesen ingyen – és egyáltalán nem hétköznapi módon. A könyvek ugyanis hosszú úton érkeztek, a szó szoros értelmében.
A felajánlásról és az adomány célba juttatásáról Szilágyi Attila, a Baptista Szeretetszolgálat Pedagógiai Intézetének igazgatóhelyettese számol be.
-A budapesti Főtáv Rt.-től kaptuk a több mint tízezer példányszámú könyvtárat és úgy döntöttük, hogy a nagyhalászi iskolában lesz a legjobb helye. A rendszerezés és a tárolás természetesen az iskola dolga. Jut majd belőle más, például erdélyi iskoláknak is. Tehát azokat a könyveket, amelyeket az oktatási intézmény nem használ, vagy amelyből több példány létezik, továbbadományozza. Most egy furgonnyi könyvet hoztunk, de még kétszer kell fordulnunk Budapest és Nagyhalász között, mert több mint 4 tonnányi könyvről van szó.
-Miért éppen Nagyhalászba kerülnek a könyvek?
-Szeretnénk az általunk fenntartott iskolákat fejleszteni, előrébb vinni, az általunk elérhető forrásokat (könyvek, ruha, bútorok, ruhaadományok) az iskolák javára fordítjuk. A Csuha Antal Baptista Általános Iskola a Baptista Szeretetszolgálat fenntartásában működik. Szabó Csaba oktatási igazgató ötlete volt az, hogy ez az iskola kapja meg a Főtáv adományát. Jó választásnak bizonyult, hiszen Petró László igazgató úr kész volt ekkora mennyiségű könyvet átvenni, tárolni, hasznosítani.
-Az iskolában iskolalelkész teljesít szolgálatot. Ki ő, és hogyan tudja segíteni a pedagógusok, illetve a diákok munkáját?
-Nagy öröm számunkra, hogy a nagyhalásziak szívesen látták a Bibliaórákat tartó lelkészünket, Molnár Józsefet. Iskolalelkészünk (az ország más pontjain dolgozó további nyolc iskolalelkészhez hasonlóan) besegít a mediációba, az ifjúságvédelmi feladatokba, segíti a tanárok munkáját a tanórák után, konzultációkat tart, részt vesz a délutáni szabadidős foglalkozásokban, hogy ezek hasznosan teljenek el. Mivel látunk fogadókészséget más területeken is, azt szeretnénk, ha két amerikai önkéntesünk hosszabb időre a városba költözne, és angolt tanítana a gyerekeknek.